Jag kan inte vara rädd hela tiden



Anonym om Vad vi hunnit med.:
Vore smart att ite lägg aut bilder på barn utan kläder?




Jag antar att det är denna bild som lilla anonymisen menar. En ganska gullig bild eller? Tanken att det skulle vara fel att lägga upp den här bilden har inte ens slagit mig. Varför skulle det vara fel? Ser man något opassande?
Jag ser iallafall bara ett glatt litet face, en bar mage, en höft och ett ben.
Visst finns det folk där ute som tänder på nakna barn men då finns det gott om bilder som "visar mer". Skulle det vara mer ok om han hade blöjja på sig för egentligen skulle det inte göra så stor skillnad eller?
Jag ser i en massa föräldrabloggar hur man har satt en plump precis för barnens kön och det förstår jag men det finns liksom ingenstans för mig att stta en plump på denna bild. Är det höften jag skulle censurera då eller?
Jag kanske borde passa mig för att låta barnen springa nakna på stranden också för det kan faktiskt sitta en peddogubbe och runka i en buske eller hur?
Som jag skrev så är jag verkligen för att censurera kön om det skulle råka fastna på en bild men det finns inget på denna bild. 

Kanske jag borde censurera de här bilderna också?









Nakna ungar finns det gott om hemma, på stranden, i badhuset, i trädgården, på tv, i reklam...
Att någon peddo gubbe skulle leta sig just till min blogg för det känns rätt långdraget när det skulle räcka att gå in på natusan eller barnängens hemsidor.




Kommentarer

Postat av: Nina Ruthström - laddar inför lördagens upprop --> http://ninaruthstrom.se
2011-02-22 @ 09:41:51

Jag tycker som du att det är inte farligt med bilder på nätet.



Dina ungar är så jävla fina att jag vill äta dem. Nästan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.