Försöker skapa lite ordning



Allt började med en pärm..
Eller, egentligen började allt med någon kommentar från Leo om hur oorganiserad jag var och jag funderade lite grann på det och kom på att det inte är så smart att ha räkningar lite överallt, att inte skriva upp tider till möten, (eller jo, ibland på små papperslappar som man snart tappar bort) att ha kläder lite här och där och smycken i varenda rum, att inte äta på rätta tider m.m. (jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.)

Igår åt jag lunch med Anna och efter lunchen gick vi runt och kollade i lite affärer. Anna behöde köpa nåt på bokhandeln och jag fick ett ryck och köpte en pärm. Nej, jag äger ingen pärm. Den enda pärm jag äger är en Pettson & Findus pärm full med en massa teckningar från när jag var liten.
Men nu köpte jag alltså en pärm i världens finaste rosa färg som jag planerar att ha mina räkningar i.
1 vuxen poäng

Sen gick vi vidare till hälsokosten eftersom Anna behövde något där ifrån också och jag såg en stor burk med sånt där viktöknade kolhydrats pulver. När jag får pengar så ska jag köpa en sån där och verkligen försöka gå upp i vikt. Ska försöka äta bättre också på normala tider och ÄTA FRUKOST (!) De sägs ju vara det viktigaste målet på dagen och jag skippar det nästan alltid.
2 vuxen poäng

Idag köpte jag ett typ block, eller skrivbok. Rosa också såklart. Som jag tänker kludda ner allt viktigt i. planeringar och sånt, ni vet sånt som man önskar att man hade kluddat ner.
1/2 vuxen poäng

Jag köpte också en almanacka, också rosa. Som jag tänker tvinga mig själv att skriva ner minsta lilla möte och sånt i. Jag glömmer alltid allt. Särskillt nu när jag har fått en massa att göra så är det rätt skönt att ha något som påminner mig om att göra det.
3 vuxen poäng

Nu kommer inte folk kunna kalla mig för Elli med noll koll längre. Nu kommer ja ha koll på allt.



Kommentarer

Postat av: mickis --> http://mickani.blogg.se/
2011-09-19 @ 13:58:37

Gud vad kul att du tyckte det var fint! :) sängen är från Ikea. Finns i alla färger och storlekar. Man köper däremot gaveln för sig.



Jag älskar inredning och gör om något nästan en gång i veckan, älskar att fota det också men har tappat blogglusten lite :) kommer nog upp fler foton på fb istället.



Vilka otroligt söta barn du har!



MVH mickis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.