Jobbig stämning



I eftermiddag kommer min pappa hit och det känns i magen. Jag blir alltid orolig när han ska komma. Jag städar och plockar går runt runt i lägenheten och undrar vad han skulle kunna klaga på och så ändrar jag på det. Klaga gör min pappa väldigt bra, sist han var hemma hos mig så klagade han på att James fick äta en banan i soffan -Det kunde ju bli kladdigt och en massa fläckar. Helst så skulle jag ju vilja skita i hans klagande och det gör jag egentligen, jag bryr mig inte om det han säger men jag bryr mig om att han säger något. Jag tycker att det är jobbigt att höra hans gnäll och därför springer jag runt och städar och plockar.

Han är stressig också min pappa och en mycket dålig lyssnare, han älskar att höra sin egen röst. Han avbryter eller börjar typ läsa en tidning när man pratar vilket jag hatar.
Jag kan verkligen inte slappna av när jag är med honom.




Kommentarer

Postat av: Veronica. --> http://vonnaponna.blogg.se/
2010-12-10 @ 08:40:14

SV: Nä, men det är enbart för firman.. Annars hade jag följt med.. =P

Postat av: nathalie --> http://enlitendelavoss.blogg.se/
2010-12-12 @ 00:50:51

hej. Säger han pappa till leo och totte? Blir han inte förvirrad av de? Inge illa menat bara nyfiken på hur ni resonerar typ.. /nathalie

Postat av: Elli --> http://rackarmorsan.blogg.se/
2010-12-12 @ 08:34:45

Ja han säger pappa till båda. Han är inte förvirrad över det. Jag har vänner som har sagt pappa till 2 st, i programmet "sveriges skönaste familjer" så kallade en unge både sin riktiga och som låtsas pappa för pappa, inge problem där heller. I början kallade vi Leo för Leo men sen kom det liksom naturligt att han sa pappa.

Ifall typ Totte ska hämta James så säger vi att pappatotte ska komma och hämta honom då vet han att det handlar om totte och sen säger pappa! när han kommer.

I alla länder förutom typ sverige har man ju samma namn på mormor och farmor, grandma och dom verkar ju inte ha något problem med att fatta vem som är vem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.