James första tandläkarbesök





Nu är första tandläkarbesöket avklarat och det gick väl bra.

Mamma följde med för att passa Benjamin medans vi var inne.
Först ropade Tandhygienisten in oss och James var jätte blyg och grinig. Först så skrev hon in oss och jag fick svara på en massa hälsofrågor om James. Sen berättade hon lite om kost mm tex hur dåligt det är att ge honom mackor och så mellan måltiderna, sånt som jag är skit dålig med. Jag sticker gärna till honom en kaka eller macka för att göra honom nöjd men det får vi sluta med.
Sen ville hon att vi skulle visa hur vi borstade tänderna men James vägrade så jag fick berätta hur vi gör istället.

Efter ett tag så kom tandläkaren in och då var det dags att åka i stolen så jag fick sätta mig först och åka upp och ner och sen fick James hoppa upp i mitt knä och åka upp pch ner. Han tyckte det var kul men han var fortfarande gnällig och blyg. Tandläkaren visade honom alla knappar som han fick testa och trycka på och hon visade honom den lilla spegeln och frågade om han kunde se sina tänder i spegeln men han ville inte visa tänderna och tandläkaren frågade honom bara en gång till om han kunde visa sina tänder men han vägrade så dom nöjde sig med det. Dom tyckte inte det vara någon idé att pusha eftersom att dom vill att barnen ska tycka att det är kul att gå till tandläkaren. James ska istället komma dit om ett år. Vanligtvis så brukar det gå 2 år mellan besöken men nu blir det ett år eftersom att han inte ville visa gaddarna.
Sen fick han följa med ut där han fick välja en ballong och han valde självklart rosa. Han fick en påsa med en tandborste och lite tandläsning också men det är väl mest till mig.

Jag är ganska nöjd med besöket. Skönt att dom inte försökte tvinga honom till nåt.
Ni som har barn i Sigtuna rekomenderar jah verkligen att låta barnen gå till Ann Fageräng på folkis. Gå inte till kvinnan som också börjar på A men med nåt utländsk namn. Hon är skit sur och dryg.


Kommentarer

Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan --> http://ninaruthstrom.se
2011-05-18 @ 20:33:04

Jag har på känn att Ville kommer reagera ungefär som James, dvs vägra att gapa.



Får ni borsta tänderna på honom dagligen eller vägrar han gapa då med?

Postat av: Anonym
2011-06-05 @ 13:34:29

Hej. Jag såg din "disskusion" på familjeliv om att du har blivit våldtagen av din bonusfarfar. Måste ha varit hemskt, jag vet för jag har nämligen varit med om detsamma. Eller ja, inte riktigt men min biologiska farmors man stoppade in fingrarna i fittan på mig och försökte göra mig kåt eller något men jag var så skärrad så jag bara satt där och lät pedofilen hålla på.. Min syster och min farmor var i rummet bredvid men det märkte ingenting för att han sa åt mig att vara tyst. Efeter det så undvek jag honom och åkte inte dit till dem på en månad. Jag var rädd, men jag lådsades som om ingenting hade hänt och var glad för att han inte hade gjrot det på någon av mina systrar men jag undrade varför jag var den enda som han utsett till sitt "offer". Men vi började träffa dem igen på släktmiddagar och liknande. Jag sa hej ganska "vill inte ha något med er att göra" men han envisades att ta kramar från mig ändå. Jag tog även bort honom från facebook men han la till mig kanske 3, 4 gånger. Men dem andra systrarna brydde han sig inte om.Jag kände mig utvald, och inte precis på ett bra sätt. Men jag accepterade en dag och då tjatade han på mig att vi skulle "ta en rundtur till stan i hans nya bil" jag gick med på detta för jag tänkte att det inte kan bli värre ´än vad det redan var men som tur var skulle vi någon annanstans den dagen. Vem vet vad som hade kunant hända annars. En annan grej var även att han som jag kommit på senare när jag polisanmält detta för cirka ett halvårsedan var att han hade stoppat in legogubbar i min "snippa" när jag var sisådär 4- 6 år. Det var ingenting jag reagerade på då. Och jag fattade inte heller att det var han som hade gjort fel när han hade taffsat på mig och rört mina bröst och rört mig där nere. Jag var 11 då, och trots att jag var smart så trodde jag att man fick göra så mot sina "barnbarn". Men så kom det fram att han hade legat i sängen bredvid en av mina systrar och stoppat in handen i rumpan på henne då han trodde att hon sov. Ja, och vi polisanmälde, han förnekade. Allt känns förjävligt nu i efterhand och min farmor har även stannt kvar hos den skiten. Ja, jag vet inte riktigt vart jag vill komma med den här texten men jag vill bara säga att du är stark som har klarat dig! Vet ju inte övrigt men jag kommer ihåg att jag till och med funderade på att ta självmord och då var jag 12.. Men som tur så håller jag på att "läka" idag. Ja, och dina föräldrar dem måste ju vara helt jävla sjuka om dem tvingade dig träffa honom. Förstår om du älskar dem ändå, och trots att det var längesen bör du snacka med dem! För det där är INTE okej.

Mvh mig:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.