Stolta mödrar och efterblivna söner



När jag var i Sveriges framstjärt i helgen så hälsade vi på min farmor.
Jag kommer inte ihåg hur det startade men efter en stund så sa hon att hon hoppades att jag någon gång skulle få en dotter också.
Varför skulle det va så viktigt undarade jag och fick svaret att jag inte kommer ha någon som tar hand om mig annars när jag blir gammal.
Hon sa också att hon, som "bara" har 2 söner alltid har önskat sig en dotter. Tydligen så är män helt okapabla att ta hand om sina äldre föräldrar.
Jag fattar att min farmor är gammal och på sitt lilla vis lever kvar på 50talet men när man sitter och förklarar att det handlar om uppfostran och hon skrattar en rakt upp i facet så lackar jag ur ändå.
Det är så kul och höra hur seriöst stolt hon är över min pappa bara för att han städar, lagar mat och tvättar kläder till sig själv (!)
Jaaaa han har då aldrig bett mig om hjälp men att tvätta kläder tex. Säger hon stolt. Tacka fan för det, tänk att han inte har bett sin snart 80 åriga, sjuka morsa om hjälp med att tvätta kläder.
Jag sa till henne att jag fan skulle skämmas om James och Benjamin växte upp till män som varken kunde städa eller laga mat och då sa hon att det kan man inte förvänta sig utan män för dom är inte skapta för sånt arbete.
Ehrm sist jag kollade hade de flesta män 2 armar, 2 ben och en skalle och det är bara det som krävs för att ta tag i en tvätthög, trust me.


Kommentarer

Postat av: E
2011-03-31 @ 06:32:59

Sista meningen - helt rätt.

Postat av: BAMBI --> http://bambi.blogg.se/
2011-04-02 @ 18:51:31

Min morsa är likadan. Tycker att min make är såååå bra eftersom han lagar mat. Och när hon inte orkar laga mat åt sin make så är han så snäll och tar ut henne på restaurang! Jag säger då "men då kan han laga mat istället" men då är hennes svar att det skulle hon inte låta honom göra.... jaja...

Postat av: Viola, 21årig tvåbarnsmamma --> http://mummyfied.blogg.se/
2011-05-22 @ 11:55:09

Oj herregud. Man tycker ju att det är så självklart att vara kapabel att ta hand om sin egen skit. Tur att utvecklingen går framåt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.