"Det dom inte vet mår dom inte dåligt av"



Jag sitter i en kattdiskussion på fl.

Jag tycker inte om innekatter, jag tycker fan att det är djurplågeri att ja en kattistängd hela sitt liv. Jag tycker att om man inte vill ha katten ute lös så får man väl för fan gå ut med katten varje dag som man gör med en hund.
De flesta innekattägare kommer med argumentet att dom aldrig låtit katten vara ute för att katten inte ska veta bättre. Alltså att katten inte ska veta att det finns en stor härlig värld där utanför. Mina tankar går till Josef Fritzl.

Ett annat argument är att dom bor på ett ställe där dom inte kan gå ut med katten. Kanske vid en motorväg, mitt i stan m.m. men va fan skaffar man sig en katt om man vet att man inte kan den det den behöver? För ju jag tror fan att alla djur behöver vistas ute.

Det bästa argumentet av alla är "Jo men han blir jätte rädd så fort vi går ut" Jo tro fan det när kattjävlen aldrig varit ute!


Tea mår inte så bra av att vara instängd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.