Du uppfostrar en mobbare!



När jag tjatar, lackar ut och förespråkar genus så får jag ofta höra att jag borde göra som jag vill med mina barn men inte tjata på andra föräldrar att göra som jag. Det skulle jag egentligen kunna göra, i ärlighetens namn så bryr jag mig inte så mycket om andras barn om det inte är så att dom verkligen kommer till  skada. Men genom att föräldrar i min närhet lär sina barn att rosa bara är till för flickor så kommer mina barn antagligen få höra det också.
Pojken/flickan som fått höra det från pappa/mamma kommer kanske en dag stöta på en pojke i en rosa blommig tröjja och säga att "rosa är bara till för flickor".  Barn är jävligt elaka och jag mår dåligt över att dom troligtvis kommer att få ta en massa skit pga av det dom har på sig, bara för att en del ungar har så jävla dumma föräldrar.



Kommentarer

Postat av: Anonym
2011-02-02 @ 17:03:38

Min son sa igår att en pojke på dagis sa att han var tjej för han hade en hello kitty tröja på sig ;/ Och dem är runt 3-4år, blir rädd när jag tänker på hur dessa barn kommer bli när dom blir äldre, hur dom kommer bete sig mot andra som tex klär sig i rosa fast att den/dem är killar... :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.