Tandtrollen kommer!!!! (Dum mamma)



Igår vid läggning så gjorde jag något dumt som jag fick ångra. James vägrade som vanligt borsta tänderna och ingenting fungerar ju. Att sätta sig på honom, hålla fast och bända upp munnen på honom känns ju lite sådär kul och pedagogiskt så jag tänkte att jag istället skulle förklara för honom varför man måste borsta tänderna och jag berättade lite om tandtrollen som kommer och äter upp tänderna om man inte borstar riktigt rent. Jävligt dum idé.
När jag sen skulle lägga honom i sängen så började han gallskrika om trollen som kommer och biter honom. Jag försökte att det inte kommer några troll nu eftersom att han borstade tänderna men det fungerade inte. Leo förklarade för honom att det inte finns några troll men James trodde stenhårt på att det fanns troll så då sa vi att det bara finns pyttesmå troll och som är snälla. Ingenting fungerade och han bara grät och grät, vi testade till och med med välling (som han slutat med) men han var så rädd att han skakade. Till slut så la jag mig med honom i sängen med hopp om att han då skulle somna men jag fick ligga där med en klar vaken James i 45 minuter och stirra i taket.
Sen började ju desperate housewifes och det kan jag ju inte missa så vi bäddade åt James i soffan och där fick han ligga (också vaken) tills vi alla gick och la oss i våran säng.

Jag kan ju bara hoppas nu på att han glömt tandtrollen ikväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.