Nu är det vår!





Äntligen är det vår!
Som jag har längtat efter att kunna gå ut till lekparken och slippa blöta hundar. James är ute nästan hela dagarna och det är ju skit bra.
Vi har precis kommit hem från öppna förskolan och nu ska vi inte göra något speciellt, bara städa. Ojoj vad mycket städ jag har framför mig idag, det är nästan så att jag får lite ont i huvudet av att bara tänka på det men det ska iaf göras.

Här är alla mina bästa vårtecken.

När dom sopar bort allt grus från vägarna. Det är så jävla skönt att springa och först och främst dra vagnen på ren asfalt.

Doften av våt asfalt. Det luktar sommar.

Blommor såklart. När blommorna vågar titta upp så vet man att det är dags att kasta in vinterjackan i garderoben.

Flyttfåglarna kommer hem igen. Helt klart det bästa tecknet. Jag blir alltid så ledsen när dom flyger söderut och blir alltid lika glad när jag ser dom komma hem igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.