Skönhetshysteri



Debatten om skönetsoperationer fortsätter i Lady dahmers och Annas bloggar.
Det är ju känt att jag ska operera brösten. Det har jag ju tjatat om ett bra tag nu. Jag ammar ju Benjamin så det får ju bli när jag har slutat.
Men till saken, jag älskar ju LD's blogg och håller med om det mesta hon skriver men nu känner jag mig lite hjärntvättad. För att efter ha läst ett av hennes inlägg om skönhetsoperationer så skrev jag att jag höll med henne.
Hon skrev att man är en dålig förebild för sina barn om man opererar sig m.m och jag kände mig som världens mest själviska och dåliga mamma.
Men sen läste jag det som Emma Kaagard Kristensen skrev och upptäckte då att jag inte alls tyckte som LD. Jag höll med Emma (som nu finns länkad i menyn).
Man behöver inte se ut som en billig strippa bara för att man väljer att fixa lite här och där. De flesta som har opererat sig syns det inte ens på. Jag vill inte ha bröst som Kissie och Jordan. Jag vill ha större bara. jag är fullt medveten om att jag är en liten tjej. Jag vet att jag inte skulle passa i ett par h-kupor.
Jag gör en massa saker som folk ser som dåligt nu när jag är mamma. Tex att jag fortfarande går på krogen och jag håller ju inte med dom och det gör jag inte i detta fall heller jag kommer fortfarande vara världens bästa mamma när jag opererar mig.
Jag sminkar mig varje dag även fast jag bara ska vara hemma, jag har inte haft min riktiga hårfärg sen jag var 11, jag har tatuerat mig, jag har tur som har så bra naglar annars skulle jag säkert använda det också. Om jag ska ut på krogen har jag lösögonfransar.. Ja, listan kan göras lång och den kommer bli längre. Jag tror inte folk som skönhetsopererar sig vill se ut så här.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.