Blatte Elli



Här sitter jag i soffan i min nya kimono.
Jag ska ställa in disken från igår och göra frukost till James.
Leo åker bort idag till skåne så jag kommer vara ensam ett par nötter (förlåt jag tänkte på SD) jag menar nätter.

Jag ska städa städa städa idag och ta en riktig lång promenad.
Igår efter en massa SD diskussioner på FB så gick jag ner med Ronja till Sigtuna och solade. Jag kände att jag behövde bli lite "blatte" som mina forna vänner så fint kallar människor med utländsk härkomst.
Men jag ska int va bitter.

Idag är det en ny dag och jag ska bara göra roliga saker. James har inte varit på dagis på jätte länge och jag känner att han missar en massa saker. Jag känner att jag inte ägnat honom så mycket tid. Eller jag ägnar ju honom tid hela tiden. Jag är med honom konstant men jag måste jobba lite med hans hjärna. Idag ska vi lära oss om färger. Alltså vad de olika färgerna heter. Jag brukar alltid säga när vi ser en bil eller något annat att "det är en gul bil", eller "det är en svart liten hund".

Jag funderar på att försöka dra mig in till eurostop och köpa mig ett par lösögonfransar eller något annat fint. Men det känns ju som ett väldigt jobb med syskonvagnen. jag brukade ju dra mig för att åka buss överhuvudtaget med James och nu är det ju dubbelt. Dubbelt men barn och dubbelt med vagn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.