Nu ska vi bli kyrkliga som in i helvete



Jag var ju helt emot att Benjamin skulle döpas, James är inte döpt men Leo ville verkligen att Benjamin skulle döpas så jag gick med på det för hans skull.
Jag är verkligen inget fan av religioner över huvud taget men eftersom att Benjamin nu ska döpas in i svenska kyrkan så vill jag se vad allt handlar om.
Jag VILL ända uppfattning om kyrkan. Jag vill se allt det där fina som alla snackar om. Och det bästa sättet att förstå och se är ju att vara där mitt i smeten.
Jag ska tvinga dit Leo på söndag så ska vi gå på högmässan, jag ska anmäla mig, James och Benjamin till kyrkansfrögrupper.
Jag ska tvinga mig själv att vara där med ett öppet sinne och verkligen försöka känna glädjen och allt humbug.
Jag ska prata med en präst och ställa alla mina frågor för enligt vad jag har lärt mig så är svenska kyrkan fientlig mot homosexuella och förtrycker kvinnor.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.