Leo, räddaren i nöden



James är hemma idag, han spydde ner både sin och våran säng i natt. Han verkar pigg men det är ju ingen idé att chansa och skicka honom till dagis. Och tur var väl de, för att Leo tog en liten sovmorgon istället och gick till jobbet lite senare.
På väg mot bilen såg han att Tea våran killercat satt och tuggade på en stackars pippi.

Jag hörde att han knackade på vårat fönster och där stog han i någon slags beskyddagposition över pippin.
Tea hade suttit och bitit på vingen men den såg inte skadad ut men pippin bara satt där blickstilla.
Jag hämtade en handduk och plockade jag in pippin.

Vi satt men pippin i famnen ett bra tag och sen började han försöka flaxa med vingarna och bli allmänt bråkig.
Så vi gick ut och släppte honom bakom ett par träd. Han hoppade omkring där och flaxade lite med vingarna.
Jag hoppas han bara var chockad och fortfarande kan flyga och att han bara behövde lite tid på sig.

Vi lämnade honom där. Jag ska klä på mig riktigt kläder och duscha m.m. Sen ska vi promenera med hunden ner till Sigtuna och hämta ut mitt paket.
Så då kan vi ju passa på att tralla förbi pippin och se om han har flygit sin kos.






James var ju såklart överlycklig över att ha en pippi hemma och han blev jätte ledsen när vi lämnade den.


Kommentarer

Postat av: Millah --> http://millahoman.blogg.se/
2010-10-20 @ 11:06:47

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.