Det finns tillfällen då man gärna vill vara ensamstående



Det här är ingen bra dag. Jag kommer verkligen vara tvungen att pressa fram ett någorlunda bra humör idag för barnens skull. Om jag inte hade dom så skulle jag ligga i sängen och vara förbannad hela dagen.

Leo sätter mer än gärna sitt alarm tidigt, mycket tidigt. Men han går inte upp. Nej nej, han snoozar och somnar om. Efter 10 minuter går alarmet igång igen och jag får sparka igång honom för att han ska stänga av det (Leo vaknar inte av sitt alarm, det kan tjuta i minuter innan han ens reagerar). SÅ fortsätter det såhär i minst en timme.
Jag vill ju väldigt gärna stänga av alarmjäveln men då sover ju Leo i 2 timmar till och kommer skit sent.
Men jag då? Jag som tar hand om både James och Benjamin på nätterna (James drömmer mycket mardrömmar).
Jag ligger alltså vaken i typ en timme på morgonen vaken i onödan bara för att Leo inte orkar gå upp ur sängen.
När han väl går upp så har ju barnen vaknat så då kan jag ju inte sova.

Ni som är föräldrar vet ju hur mycket de där extra minutrarna gör. Tänk då hur förbannad man blir av att varje morgon se den där timmen passera helt i onödan. Det händer ju ofta att Benjamin vaknar av alarmet också och precis när jag börjar få honom att somna om tjuter alarmet igen.

Jag är verkligen förbannad idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.