Bus eller godis?



Igår åkte vi med Leos bror + familj till Naturhistoriska riksmuseet. Det var inte sådär jätte mycket för småbarn, det roligaste dom hittade var en jätte groda att klättra på i plast.
Cosmonova fick man inte gå på med barn under 5, annars hade det ju varit kul.
Vi åt middag på Friday's och alla anställda var utklädda för halloween.

När vi ändå är inne på halloween så kan jag ju berätta att jag inte alls har ägnat en endaste tanke åt alla små barn som springer runt och knackar dörr.
Vi har lyckats undvika ungarna men igår kväll så ringde det på dörren och jag ångrade mig som fan när jag öppnade.
Barnen fick inget godis och jag blev lite chockad imorse över att dom inte hade gjort något bus typ äggat våra fönster.. När jag var liten så menade vi vad vi sa med "bus eller godis" Om dom inte gav oss något så stoppade vi in tuggummi i deras lås och äggade fönster och annat skojj. Kanske jag borde vara glad över att dom inte gjorde det men vad fan är felet på dom?

Idag ställer vi föresten bak klockan en timme för er som glömt.
Nu ska jag göra frukost och väcka Leo. Vi ska åka och köpa skor idag och en helvetes massa mat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.