Att be om hjälp



Jag gillar inte att be om hjälp. Det händer ofta att folk säger saker som "säg bara till så hjälper jag dig passa barnen" men jag säger ju aldrig till, om det inte krisar sig ordentligt.
Jag vill gärna klara allt själv och särskillt allt som handlar om barnen och om hemmet. Jag tror det handlar e del om att de flesta har eller hade en syn av som en tjej som inte skulle kunna klara av att hålla ett barn levande en vecka , att jag inte lagar mat eller städar och visst var det sant. Det var sant. James har överlevt i 2 år och har det faktiskt ganska bra. Jag tycker faktiskt att jag är en rätt bra mamma men jag är inte bra på allt och det är svårt att underhålla barn, hund och hålla städat hemma och laga mat samtidigt.
Det är faktiskt riktigt svårt och väldigt stressat.
Alex Schulman skrev att det var först när han var pappa ledig som han förstod hur jävla svårt det är att vara hemma med barn och att alla mammor förtjänar så mycket mer uppskattning.

Det känns som att jag inte hinner med någonting och när jag väl har lite tid över så är jag så trött och jag inte klarar av det.
Leo tycker att jag ska be om hjälp medans jag inte tycker att jag ska behöva det. Jag tycker att han ska tänka själv och se saker som behövs göras. Tex lampan i hallen som inte blvit bytt på över en månad. Nu gör jag det själv. Så fort jag slutat blogga ska jag klättra upp och byta den där jävla lampan för sån är jag. Jag vill inte be om hjälp och jag kommer inte göra det heller. Jag biter ihop och jobbar istället på att inte få utbrott när jag får ta hand om allt.


Tea Tiger ber nästan aldrig om hjälp men jag förstår när hon behöver det endå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.