Dag 06 - När jag blev mamma



Jag tror ingen trodde att jag skulle lyckas särskillt bra som mamma.
Det kändes så sjukt när han föddes att han var verklig, den där klumpen som hade sparkat på mitt brytna revben i alla månader.
Det kändes så konstigt första dagen och jag frågade om hjälp med exakt allt jag ringde på klockan vid första blöjbytet och jag kom på att jag inte hade en aning om hur den skulle sitta. James var ett litet änglabarn som bara sov hela tiden och jag undrade vad alla hade snackat om som skulle vara så jobbigt.
Den största förändringen den dagen då James kom var att man slutar leva för sig själv.

Innan barn: Man går ensam i mörkret och är rädd för sitt eget liv om man blir överfallen.

Efter barn: Man går ensam i mörkret och är rädd för vad som kommer hända barnen om man själv dör.


En nyfödd James


En nyfödd Benjamin



Kommentarer

Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma --> http://majbebis08.blogg.se/
2010-11-29 @ 22:56:32

Det var fint skrivet och jättesöta bilder på barnen som bebisar :)

Hur gammal var du när du fick James?

Postat av: Elli --> http://rackarmorsan.blogg.se/
2010-11-30 @ 13:13:37

Jag var 19 år. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.