Dag 04 - Vad bjuder jag på för mat



Jag är väldigt ny på det här med matlagning, jag började laga mat på riktigt när jag blev gravid med Benjamin. Förut så stekte jag köttbullar och fixade lite pasta och så var det klart. Med till slut tröttnade nog både jag och Leo på att äta bara 3 olika maträtter varje dag så då började jag för första gången leta recept på nätet.

Nu älskar jag det, att hitta nya goda recept på nätet och att göra små ändringar så att jag tycker dom blir godare.
Jag bjuder såklart min familj på mat varje dag men vi har aldrig bjudit hit någon annan på middag. Om vi skulle göra det så skulle nog Leo få laga maten för jag törs inte. Jag skulle vara för rädd för att det skulle bli misslyckat och misslyckas jag sällan med mat.

Men familjen bjuder jag på allt eftersom att jag älskar att hitta nya recept. Vi gör fågel, kött och vegetariskt. Aldrig fisk förutom fiskpinnar ibland efteraom varken jag eller Leo äter fisk eller något annat från havet heller.

Om jag var tvungen att bjuda på mat så skulle jag nog göra lasange eller biffstroganoff. Något som är svårt att misslyckas med. Lasange ska vi föresten äta idag.





Kommentarer

Postat av: Anonym --> http://anitas.bloggplatsen.se/
2010-11-27 @ 14:01:17

Vilken fin blogg du har Ellie, jag har lagt upp den på min så jag lätt hittar tillbaka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.