Liten hund = Små söta kläder



Jag vet vad man tänker när man ser en tjej med en liten vovve som har en massa kläder på sig, jag tänker det också. Men jag är en sådan tjej.
Stella hade en lika stor garderob som jag och jag skyllde alltid på att hon behövde kläder vilket hon faktiskt behövde eftersom att hon var en naken hund. Hon frös på vintern och brände sig i solen på sommaren.
Valentino kommer antagligen inte bränna sig i solen eller frysa särskillt mycket på vintern men jag kunde inte låta bli.
Det här kommer bli en riktigt kall vinter och Ronja har ju faktiskt också täcke så det är väl inte mer än rätt att Valentino också får en jacka.

Och eftersom att det är juletider så tycker jag att han ska få vara fin på julafton i denna.

Och han bor ju med en stor gammal surkärring (Ronja) så han kommer ju behöva hävda sig med sina kläder och det gör han nog bäst med denna.


Sen fick han några fina rosetter på köpet.


Jag hämtade alltså ut detta paket idag. Allt fick jag skickat till mig från le chien som en julklapp åt min lilla Valentino.

Jag kommer inte klä på honom kläder på våren och sommaren men jag tycker faktiskt inte att det är något fel med att klä sin hund i kläder. Dom är ju utformade för hundar och sålänge som man inte klär på dom något som gör att som blir för varma eller inte kan röra sig som vanligt så tycker jag att det är helt ok. Jackan kommer han tex bara ha på sig om vi går på en längre promenad eftersom att han inte kan lämnas hemma eller gå på en lång promenad när han är såhär liten så kommer han ju få sitta still i vagnen och då måste han ju kunna hålla sig varm.

Tänk, det är bara 5 dagar kvar tills jag har min lilla älskling.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.