Inga lejon på dagis



James går ju på ett waldorfdagis. Jag har alltid gillat det och gör det egentligen fortfarande men en sak har jag stört mig på ett par dagar nu.
James dagis är mycket för lugn, allt ska vara tyst och lugnt och det är ju skönt om man jämför med hur ljudnivån brukar vara på andra dagis men ibland tycker jag att det blir för mycket.
James leker ofta lejon och han tar upp sina små händer till ansiktet och morrar. Inget fel i det tycker jag som liksom har lärt honom det.
Nu fick vi då för ett par dagar sen hem en lapp där det stod att dom inte vill att han leker monster och att han inte borde få se på sådana "monsterprogram" på tv.
James tittar liksom på nalle puh och drömmarnas trädgård, Inga monster där vad jag har märkt bara mest en massa pussar, kramar och honing.
Men nu får han iaf inte leka Lejon på dagis trots att vi har berättat att det är det han gör. Vi ska få honom att sluta leka lejon.
Jag kan förstå det här med att de minsta barnen blir rädda och jag säger alltid till James när han gör så mot något barn att barnet kanske blir rädd för honom och kanske inte törs leka med honom då och försöker visa honom anda sätt att närma sig på.
Alltså, ska jag helt få honom att sluta leka lejon?

Ibland tror jag att James skulle passa bättre på ett vanligt dagis och han står ju i kö till ett. Waldorf passar nog inte alla.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.