Dag 17 - Ett barndomsminne



Jag har nästan inga bra barndomsminnen, eller jag har dom ju säkert men det är inte dom som först dyker upp. Jag måste tänka efter om jag ska klura ut något bra. Jag vill inte skriva om de dåliga minnena här på bloggen så det får bli ett random bra minne istället även fast de dåliga är de som mest präglat den jag är idag.

När jag bodde i uppsala hade jag en klasskompis som gick i min klass som hette Linda. Det var ingen som ville vara med Linda för hon var inte som en "flicka" skulle vara. Hon svor, slogs och var högljudd. Jag tror det var många föräldrar som förbjöd sina barn att vara med henne också och det berodde nog på hennes föräldrar, hennes mamma var en alkis som alltid hade vänner över mitt på dagen som satt och drack och Lindas pappa var en knarkare som dog på en parkbänk när vi var 8 år. Jag tyckte att Linda var skit rolig och jag kan inte minnas att mina föräldrar så något om att jag inte fick vara med henne, fast jag tror inte heller att du visste så mycket om henne.
Ett av mina minnen med henne var att vi skrev "ALLUNK" på att papper och gick runt till äldre personer och bad dom läsa vad som stod på pappret baklänges. Sen skrattade vi åt att dom sa knulla.
- Du saaaa knulla du saaa knulla!
Och så sprang vi därifrån.
Jag kommer också ihåg att vi brukade köra en lek som hette biltävlingen. Den gick ut på att vi skulle springa över vägen precis framför bilar. Den som sprang närmst bilarna vann.
Livsfarligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.