Dag 14 - Dåliga vanor och laster



Att skriva en massa dåliga saker om en själv är av någon anledning lättare än att skriva bra saker.

Jag har rökt sen jag var 14 år men det slutade jag med nu när jag blev gravid med Benjamin. Nu är jag beroende av socker och jag försöker vänja mig av med det också. Det är svårt inte bara för att det är en vanesak utan för att jag får ont i skallen när jag inte får mitt socker.
Ikväll har vi tex inget "gott" hemma alls. Till gott räknas godis, chips, bullar, kakor m.m. Leo och jag pratade om att ändra våra vanor igår. Det började med att Leo pratade om att han skulle ändra sina vanor men det funkar ju inte om jag lever som vanligt och han försöker ändra sig. Det är ju som att sluta röka när man bor med någon som röker inomhus.
Imorgon när jag ska gå ner till Sigtuna och handla så ska jag alltså inte köpa något godis det blir svårt, särskillt som att jag kommer vara ensam då Leo är i Norrland. Det blir en helvetes massa te för mig del alltså.

Jag ska börja träna också, inte för att jag behöver gå ner i vikt utan bara för att bli lite starkare och få ett sexpack.
Men tillbaka till dåliga lasterna hmm Jag tror godiset är min last faktiskt sen är jag ju lat och slarvid och det är väl en dålig vana men jag blir bättre och bättre. Nu gillar jag att ha stäadat runt mig och mår dåligt när det är ostädat förut brydde jag mig inte alls.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.