Rymmaren






Denna lilla katt som ska flytta upp en våning på torsdag eller fredag är världens rymmare.
Han sticker så fort ett fönster är öppet eller när vi släpper ut Tea.
Mina grannar som ska köpa honom vill inte att han ska vara ute eftersom att dom ska ha honom som inne katt. Anledningen var att dom redan har en inne katt (nakenkatt) och dom ville inte att den nya skulle dra in skit till honom.
Själv så är jag emot innekatter. Yep. Jag fattar att vissa kattraser är mer utvecklade för att ha inne än andra men en vanlig bondkatt tycker jag ska få vara ute. Om man bor mitt inne i stan och vill ha en "vanlig" katt så tycker jag helt enkelt att man inte borde köpa katt.
Jag tycker ju självklart att man måste ta sitt ansvar som kattägare också. Jag har ju tex skrämt iväg Tea från sandlådan här utanför.
Jag skulle nog tycka det skuölle vara mer ok men innekatter om ägarna gick ut med sina katter varjedag ioch inte bara någongång i veckan. Men folk som skaffar katt är ju oftast ganska lata.

Kattmänniskor = Lata mesar
Hundmänniskor = Hurtiga, sköna, badasses

Jag gillar Tea och jag gillar faktiskt lillfisen också men jag är en hundmänniska. Om jag skulle välja på Ronja och Tea så finns det ingen chans att jag skulle välja Tea före Ronja och då har jag ändå haft Tea 2 år längre än vad jag haft Ronja.

Jag gillar icke att lillfisen inte ska få vistas ute men å andra sidan så skulle han ju säkert bara springa in hit hela tiden då.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.