Nej! Jag vill inte att mina barn leker med vapen





Våld föder våld

Jag skulle aldrig köpa en plastpistol eller liknande till min barn. Jag ser ingen anledning till att barn ska springa runt och leka att dom dödar varandra.
Om dom springer runt och låtsas skjuter med pinnar i skogen så tänker jag inte stoppa det men jag tänker inte uppmuntra våldslekar med att köpa vapen åt dom.

Barn och vapen hör inte ihop. Om man låter sina barn leka med vapen så sänder det budskapet om att våld är ok.

Hur snurrar era tankar kring detta?


Kommentarer

Postat av: Nathalie
2010-08-14 @ 21:36:03

kan inte mer än att instämma! bra talat!

Postat av: Anonym --> http://mammanemma.blogg.se/
2010-08-15 @ 11:40:29

mina barn har vatten pistol & plats pistoler ....



min son är med mkt i High Chaparall , de är säsongs liggande där , där e de dueller med vapen , ej riktiga men de smäller.



Jag berättar att man inte ska sikta på ngn fast de låsas vapen o sånt .. min barn respektera de ..



leka " krig " funnit länge min pappa lekte krig me pinnar tex ...



finns man kan köpa låsas knivar med & smink åt sina små barn & string ... finns massa som jag ej gilla massa ... ibland va de bättre förr med vissa leksaker :P

Postat av: angelica --> http://snultan.blogg.se/
2010-08-15 @ 16:54:21

Kan inte säga annat än att jag håller med dig! FÖr ett tag sen såg jag några ungar här i området som sprang runt med kåpistar o militärkläder o grejer.. inte bra!



jag kommer inte köpa några vapen eller typ tv o data spel där man dödar varann heller. thats just wrong

Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan --> http://bloggande.ninaruthstrom.se
2010-08-21 @ 07:59:56

Bra där!

Jag tänker på samma sätt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Bloggdesign: Ninas Foto & Form.